Виховна робота
Виховання - справа важка.
І поліпшення його умов - одна з священних обов’язків кожної людини,
бо немає нічого більш важливого, як освіта самого себе і своїх ближніх.
Сократ
Мета, завдання і структура виховної роботи Кобеляцького ліцею Полтавської обласної ради
Майбутнє України – за поколінням, що сьогодні в шкільних класах опановує життя, якість якого залежить від рівня розвитку життєвої компетентності.
Виховна система ліцею – це цілісна структура, яка сприяє успішній діяльності виховання. У навчальному закладі відбувається моральне становлення учнів, формування в них творчого мислення, відповідальності.
Пріоритетним у виховній роботі ліцею є:
- реалізація особистісно орієнтованого підходу в навчально-виховному процесі;
- залучення молоді до національної та світової культури;
- збереження морального та фізичного здоров’я підростаючого покоління;
- виховання патріотизму, громадських якостей особистості;
- забезпечення педагогічних умов для соціалізації школярів, виховання в них життєвої компетентності.
МЕТА:
- формування цілісної особистості, усебічно розвиненої, здатної до критичного мислення; патріота з активною позицією, який діє згідно з морально-етичними принципами і здатний приймати відповідальні рішення; інноватора, здатного змінювати навколишній світ, розвивати економіку, конкурувати на ринку праці, вчитися впродовж життя
ЗАВДАННЯ:
- формування в молодого покоління високої патріотичної свідомості, виховання любові до рідної землі, українського народу, шанобливе ставлення до його культури;
- формування моральної активності особистості, чесності, правдивості, працелюбності, справедливості, гідності, милосердя, толерантності, терпимості до іншого, миролюбності, готовності допомогти іншим, обов’язковості, ввічливості, делікатності, тактовності; вміння працювати з іншими; здатності прощати і просити пробачення; протистояти виявам несправедливості, жорстокості;
- формування усвідомлення природи в житті людини, почуття особистої причетності до збереження природних багатств, відповідальності за них, здатності гармонійно співіснувати з природою; екологічної безпеки, критичної оцінки споживацько-утилітарного ставлення до природи, вміння протистояти негативним проявам;
- виховання особистості, яка має систему елементарних мистецьких знань, адекватно сприймає художні твори, здатна збагнути та виразити власне ставлення до мистецтва, прагне та вміє здійснювати творчу діяльність у мистецькій сфері;
- виховання усвідомлення дітьми та учнівською молоддю соціальної значущості праці, розвиненої потреби в трудовій активності, формування навичок здорового способу життя;
- формування вміння цінувати себе як носія фізичних, духовних та соціальних сил, вміння протистояти негативним проявам у суспільстві, бути компетентним у питаннях захисту власного здоров’я.
Сучасні учні вимагають сучасних підходів до організації виховної роботи. Тому такими популярними стали тренінги, дебати та інші інтерактивні форми роботи.
Найважливішим принципом загальноосвітньої школи є принцип гуманізму, відповідно до якого людині як вищій цінності суспільства надаються сприятливі умови для всебічного розвитку особистості.
Школа сприяє досягненню гармонії в поєднані інтересів особи, суспільства і держави.
Зміст, організація, форми і методи виховної роботи в ліцеї підпорядковуються реальному визнанню особистості учня як головної мети на формування у школярів громадянської, зрілості – системи дійового ставлення особистості до Батьківщини, суспільства, держави, природи, колективу, до праці, до самого себе.
Ідеалом виховання є гармонійно розвинена свідома людина, що наділена глибокою громадянською відповідальністю, високими духовними якостями, родинними й патріотичними почуттями, є носієм кращих надбань національної та світової культури, здатна до саморозвитку і самовдосконалення.
Реалізація основних завдань і принципів виховання в нашому ліцеї здійснюється, як і у всій національній системі освіти, у таких пріоритетних напрямках:
- ЕКОЛОГІЧНЕ ВИХОВАННЯ
- ВІЙСЬКОВО–ПАТРІОТИЧНЕ ВИХОВАННЯ
- ТРУДОВЕ ВИХОВАННЯ ТА ПРОФЕСІЙНА ОРІЄНТАЦІЯ
- ХУДОЖНЬО–ЕСТЕТИЧНЕ ВИХОВАННЯ
- ФОРМУВАННЯ ЗДОРОВОГО СПОСОБУ ЖИТТЯ
- МОРАЛЬНЕ ВИХОВАННЯ
- ПРЕВЕНТИВНЕ ВИХОВАНННЯ
- ГРОМАДЯНСЬКЕ ВИХОВАННЯ
- СОЦІАЛІЗАЦІЯ ОСОБИСТОСТІ ТА СПРИЯННЯ ЇЇ ТВОРЧОМУ РОЗВИТКУ
Для реалізації цих завдань у закладі розроблений план виховної роботи навчального закладу та окремі плани, які були затверджені на засіданнях методичних об’єднань класних керівників
Виховна робота реалізується за такими напрямками:
- Виховання громадянської свідомості через учнівське самоврядування, формування активної життєвої позиції.
- Виховання правової культури та профілактика правопорушень.
- Пропаганда здорового та безпечного способу життя. Психологічна підтримка учнів та вихованців.
- Національно-патріотичне виховання.
- Еколого-натуралістичне виховання, краєзнавство.
- Культурологічне виховання.
- Організація позаурочної діяльності учнів через гурткову, секційну, дослідницьку роботу.