Організація методичної роботи
Методична робота в Кобеляцькому ліцеї Полтавської обласної ради організована за напрямками:
- робота педагогічної ради;
- робота методичної ради;
- робота методичного об’єднання вчителів;
- наради при директорові;
- методичні тижні;
- самоосвіта;
- наставництво;
- творчі звіти.
В основу методичної роботи покладено три напрямки діяльності педагогічного колективу: пізнавальний, тематичний та узагальнюючий.
Метою пізнавальної діяльності є формування свідомості педагогів, відкритої до розв`язання освітніх проблем.
Метою тематичної діяльності є визначення шляхів розв`язання актуальних проблем, які постають перед педагогічним колективом і сприяють набуттю вчителями практичних вмінь та навичок інноваційної педагогічної діяльності.
Метою узагальнюючої діяльності є закріплення позитивного інноваційного досвіду, його пропаганда, показ результативної роботи вчителів.
Концептуальні напрямки діяльності ліцею, стратегію запровадження інновації, зміст і форми роботи з підвищення кваліфікації педагогічних працівників визначає і розглядає методична рада закладу, яка є направляючим та координуючим органом всієї методичної роботи освітньої установи в цілому.
Методичні об`єднання є основною колективною формою методичної роботи в ліцеї. У навчальному закладі діють чотири методичних об’єднань вчителів:
- методичне об`єднання вчителів початкових класів (голова – Пелюхня С.Б.);
- методичне об`єднання вчителів суспільно-гуманітарного циклу (голова – Сулима Є.Г.);
- методичне об`єднання вчителів природничо-математичного циклу (голова – Олійник Ю.Ю.);
- методичне об`єднання класних керівників (голова – Міщенко Ю.М.);
Діяльність методичних об`єднань спрямована на вирішення таких завдань:
- забезпечення засвоєння та використання найраціональніших методів i прийомів навчання та виховання учнів;
- постійне підвищення рівня загально - дидактичної та методичної підготовки педагогів для організації та здійснення навчально-виховного процесу;
- втілення в життя інноваційних та інтерактивних методів і форм навчально-виховної роботи;
- обмін досвідом, пропаганда та здійснення нових підходів до організації навчання та виховання;
- створення умов для самоосвіти вчителів і здійснення керівництва творчою діяльністю педагога.
Важливу роль у системі методичної роботи ліцею відіграє атестація педагогічних працівників. Мета атестації - активізація творчої професійної діяльності, стимулювання безперервної загальної освіти та самовдосконалення, морального та матеріального заохочення. Дедалі більшого поширення в нашому закладі набувають творчі звіти вчителів, що атестуються.
Ще однією формою методичної роботи у закладі є предметні тижні, які проводяться протягом навчального року:
- олімпійський тиждень фізкультури та спорту;
- тиждень туризму;
- тиждень ОБЖД;
- тиждень самоврядування;
- тиждень української мови та літератури;
- тиждень історії та географії;
- тиждень інформатики, фізики;
- тиждень трудового навчання;
- тиждень книги;
- тиждень англійської мови та зарубіжної літератури;
- тиждень профорієнтаційної роботи;
- тиждень біології, природознавства, основ здоров’я;
- тиждень математики;
- тиждень початкових класів;
- тиждень психології.
У рамках предметних тижнів педагоги проводять відкриті уроки та заняття, загальношкільні свята, вікторини, конкурси, виставки, презентації, випускають стінгазети.